Vanaf 1 januari is het verbod op gratis plastic tasjes ingegaan. Winkeliers mogen klanten geen gratis plastic tas meer geven. Hiermee hoopt de overheid de groeiende berg plastic een halt toe te roepen.
Wie hebben enkele creatieve alternatieven voor u op een rijtje gezet.
Vraag geld voor een plastic tasje of stap over op de onbewerkte papieren variant. Een papieren tas mag nog gewoon gratis weggegeven worden. Veel kledingwinkels zijn al overgestapt naar papieren tassen.
Geef een tas bij een kledingstuk of product. Als merk kunt u er ook voor kiezen om een tas cadeau te geven bij uw product. Bedruk de tas mooi met uw logo. Zo werkt het geschenk voor u. Een promotionele tas leidt tot meer naamsbekendheid en is een echte eyecatcher in het straatbeeld.
Een helpend handje. Verkoopt u producten in een doos? Denk eens aan een zelfklevend handvat. Die plakt u eenvoudig op de doos en u heeft geen tas meer nodig. Milieuvriendelijk en ruimte besparend.
Verkoop een mooie stevige shopper. Dit is een echte merkdrager en is volledige custom made te realiseren. Voor de levensmiddelenindustrie kunt u denken aan een koeltas shopper. Deze tas is multifunctioneel. Lees er hier meer over in de spar case.
Verkoop een opvouwbaar tasje die uw klant makkelijk mee kan nemen in de handtas. Wij hebben deze in vele vormen en maten. Vanaf 10.000 stuks kunnen wij deze voor een scherpe prijs aanbieden. Voor kleinere aantallen kunt u hier terecht.
Zelfs voor de fruit en groentehandel hebben wij een speciale opvouwbare boodschappentas.
Aan een opvouwbare tas kunt u eventueel een statiegeldwaarde koppelen. Klanten kunnen de tas dan ruilen voor het statiegeld wanneer hij kapot, vies of overbodig is. Zij krijgen hun geld dan terug. De statiegeldtas is een handig en duurzaam alternatief die de Zeeman al sinds 2014 heeft ingevoerd.
Het plastic tasjesverbod biedt mooie kansen voor meer naamsbekendheid.