De vraag naar milieuvriendelijke producten stijgt en stijgt. Dat betekent ook het een en ander voor wie wel eens promotionele producten weggeeft. Je wilt natuurlijk weten wát je weggeeft aan je relatie, potentiële klant, medewerker of andere relatie. Het is ontzettend belangrijk geworden om te weten hoe en waarvan het product gemaakt is, waar het vandaan komt en wat voor certificering het product heeft. Zo kun je bewijzen dat je product ‘eco’ is.
Eco-vriendelijk is meer waard
Bedrijven in praktisch alle branches houden zich tegenwoordig bezig met duurzaamheid. Zo ook bij het bestellen van promotionele producten. Over het algemeen wil 33% van de consumenten sociaal- en milieubewuste producten kopen. Dat blijkt uit een onderzoek van Unilever. 91% van de consumenten heeft zelfs meer geld over voor een duurzaam product.
Millennials
Millennials blijken al veel waarde te hechten aan spullen van gave merken. En laat een eco-vriendelijk merk dat nóg populairder zijn dan een ‘normaal’ merk. 90% van deze doelgroep koopt producten van merken die ze vertrouwen op gebied van sociaal- en milieubewustheid (bron: Promz.nl, Meer vraag naar eco, 2019). Hier wordt op ingespeeld met bijvoorbeeld gerecylede of recyclebare producten, maar ook materialen zoals bamboe worden steeds meer als vervanger voor bijvoorbeeld kunststof gebruikt.
Een goed gevoel
Waarom is het zo belangrijk om in deze duurzame trend mee te gaan? Een milieuvriendelijk product geeft meerwaarde en een goed gevoel. In deze branche levert een promotioneel product bovendien waardering op bij de relatie die het product ontvangt. Bijna de helft van de consumenten heeft een positievere indruk van een adverteerder wanneer die ze een eco-vriendelijke giveaway aanbiedt.
Op zoek naar zo’n ecologisch verantwoord relatiegeschenk? Goed bezig! Laat ons u inspireren.