Maandag 24 mei zijn wij niet geopend i.v.m. 2e pinksterdag. Dinsdag 25 mei staan we weer voor je klaar!

sales@cow.nl

+31 (0)38 - 203 8300

Relatiegeschenken. Waarom eigenlijk?

relatiegeschenken

Relatiegeschenken. Waarom eigenlijk?

Wat is nou precies de kracht van een relatiegeschenk? Is het een betere manier van reclame maken of bekendheid genereren dan een banner of advertentie? Jazeker. Waarom dit zo is, leest u hieronder!

Ongetwijfeld heeft u er al veel in je handen gehad; relatiegeschenken. Neem een (klein) voorwerp in gedachten en de kans is enorm groot dat het om te dopen is tot een relatiegeschenk! Van keukenaccessoires tot sleutelhangers, van pepermunten tot een kantoorartikel; you name it.
Maar, waarom zou u een relatiegeschenk aanschaffen en uitdelen?

1: Relatiegeschenken brengen emotionele waarde met zich mee.

Dit komt doordat ze (anders dan bijvoorbeeld een advertentie) ook daadwerkelijk vast te houden zijn en u ze kunt voelen. Dit is een extra dimensie die met andere marketingmiddelen moeilijk te bereiken is. De geschenken zijn 9 van de 10 keer ook nog eens nuttig met als resultaat dat ze bewaard worden (Communicatiecentrum, 2015)!

2: Promotionele producten worden bewaard!

Een promotioneel item wordt vaak minstens één keer per dag gebruikt. De boodschap bereikt de ontvangers dus dagelijks. Het feit dat producten worden bewaard op plekken waar ze het vaakst worden gebruikt klinkt logisch, maar is tegelijkertijd ook erg handig. Zo wordt een mok vaak bewaard op het bureau in het zicht van collega’s, die op hun beurt dus weer uw boodschap lezen die op de mok staat (Factsheet PPP, 2016)!

3: Impact tegen lage prijs, efficiënte verspreiding

Om maar door te gaan op de waarden die relatiegeschenken met zich meebrengen; ze bieden ook impact tegen een relatief lage prijs. Daarnaast, wanneer u een relatiegeschenk weggeeft aan 50 personen, dan weet u ook zeker dat deze 50 personen de boodschap ontvangen. Gemiddeld genomen wordt een relatiegeschenk éénmaal per dag gebruikt, wat betekent dat de boodschap de klant dagelijks bereikt (Factsheet PPP, 2016)!

Geschenken bereiken dus ook daadwerkelijk de doelgroep. Vanzelfsprekend, maar vergelijk het eens met folders of advertenties. Een geschenk als reclamemiddel betekent:Een direct en persoonlijk kanaal met uw doelgroep.

  • Efficiënt omgaan met uw budget, omdat u zeker weet dat 100% van de doelgroep bereikt wordt.
  • Hoog rendement van uw boodschap. Alles komt rechtstreeks bij de doelgroep aan (Promz, 2016).

Uit een communicatieonderzoek van het Duitse marktonderzoekbureau DIMA onder 2000 respondenten blijkt dat 9 van de 10 personen aangeeft elke dag van relatiegeschenken gebruik te maken. Het bereik van de geschenken ligt dus een stuk hoger dan het bereik dat met reclame via de radio, televisie of via banners wordt gegenereerd (Communicatiecentrum, 2015).

4: Cadeaus worden op prijs gesteld!

Wie houdt er nou niet van een cadeau op z’n tijd? Als het cadeau ook nog eens functioneel is, zal uw klant echt blij met u zijn! Cadeaus worden absoluut op prijs gesteld, of het nou een drinkfles of zwemband is!

Al met al moet dit genoeg reden zijn om een relatiegeschenken in te zetten en te profiteren van alle vier bovenstaand genoemde voordelen van kleine weggevers.

Geschenken

Direct contact

T: +31 (0)38 - 203 8300
E: sales@cow.nl

Offerte nodig?