Maandag 1 juni zijn wij niet aanwezig i.v.m. 2e pinksterdag. Dinsdag 2 juni staan we weer voor je klaar!

sales@cow.nl

+31 (0)38 - 203 8300

3-8% meer omzet met een promotionele campagne!

3-8% meer omzet met een promotionele campagne!

3-8% meer omzet met een promotionele campagne!

Je vraagt je misschien af hoe succesvol een promotionele campagne is? Econsultancy en Marketing Week deden onlangs onderzoek naar de kracht van promotionele campagnes. Daaruit blijkt dat je door promotionele campagnes 3-8% meer omzet kunt genereren.

De drie doelstellingen van een promotionele campagne
Er zijn drie doelstellingen die komen kijken bij een promotionele campagne, namelijk: het stimuleren van probeeraankopen, het verhogen van de aankoopfrequentie en het verhogen van het bedrag per aankoop. In het onderzoek naar het effect van promotionele campagnes zien we een toename van gedragsverandering.

Gedragsverandering bij de consument
Wanneer we kijken naar deze doelstellingen, dan blijkt uit de resultaten van het onderzoek dat bij een campagne met een promotioneel product:

  • 59% van de ondervraagden daardoor afweegt een product te kopen;
  • 43% afweegt te switchen van merk;
  • 57% vaker het product- of merk koopt;
  • 44% afweegt meer uit te geven dan ze normaal zou doen.

Criteria succesvol promotioneel product
Maar, wat maakt een promotioneel producten nou zo succesvol? Ook daar is onderzoek naar gedaan. Uit onderzoek is naar voren gekomen dat een promotioneel product moet voldoen aan de volgende criteria – als belangrijkste factoren – om gedragsverandering te realiseren:Innovatief (verras mensen)

  1. Nieuw (niet continu dezelfde beloning)
  2. Relevant (voldoet het aan de vraag van de consument)
  3. Verankerd in het merk (functie en design moet iets zeggen over het product)
  4. Maatschappelijk verantwoord (mens en natuurvriendelijk)
  5. Hoge waarde (hoge kwaliteit in materiaal en design)

Het geheim achter een succesvolle campagne
Maar hoe zorgen we nu uiteindelijk voor die 3-8% omzetverhoging? Het antwoord daarop is het spaareffect. Hoe vaker we een consument belonen voor het gewenste gedrag, hoe vaker hij of zij dat gedrag laat zien. Campagnes waar je het cadeau krijgt na slechts één bezoek, leveren een omzetgroei op van gemiddeld 3%. Laat je die consument tussen de twee en vier keer terugkomen voor een gewild cadeau kan je omzet stijgen tot wel 8%!

van Gestel, P. (2020, 3 oktober). 3 tot 8% meer omzet met minder budget: de kracht van promotionele campagnes. PromZ, 2020(03). Geraadpleegd van https://promzvak.nl

Geschenken

Direct contact

T: +31 (0)38 - 203 8300
E: sales@cow.nl

Offerte nodig?