Marijke van Hoorne, directrice van het Platform Promotional Products, heeft het CSR-certificaat (Corporate Social Responsibility) uitgereikt aan the COW company tijdens een feestelijke bijeenkomst in de Hofvlietvilla. Met dit certificaat laat the COW company zien maatschappelijk verantwoord te ondernemen.
Één uit duizenden
Het aantal promotionele product aanbieders in Nederland telt 1.100, waarvan 150 leden van het Platform Promotioneel Product. Slechts een handje vol is CSR gecertificeerd. The COW company hoort bij deze groep aanbieders die op een hoger platform fungeert. De relatiegeschenkenleverancier waarborgt hiermee een veilig product dat voldoet aan de Europese wet- en regelgeving en is geproduceerd onder verantwoorde omstandigheden.
Social Compliance
Een onveilig en oneerlijk product is bij the COW company uit de tijd, maar helaas nog niet overal in de promotionele branche. Een verantwoord product versterkt het merk en verhoogt de bekendheid van een bedrijf. Een onzorgvuldig geproduceerd product kan averechts werken. Met dit certificaat wordt bevestigd dat kinderarbeid, gedwongen arbeid, discriminatie en slechte werkomstandigheden uitgesloten wordt, aldus de PPP.
Een veilig en verantwoord product
The COW company begrijpt dat de prijs van het product belangrijk is. Maar zij kiest bewust voor een verantwoord product. Hierdoor is het product altijd veilig en op een maatschappelijk verantwoorde manier geproduceerd. Als visitekaartje van een bedrijf, dient een promotioneel product natuurlijk vrij te zijn van giftige stoffen en niet onder erbarmelijke omstandigheden geproduceerd. The COW company werkt met leveranciers waarvan zij weet dat ze maatschappelijk verantwoord ondernemen, rekening houden met social compliance en werken volgens erkende standaarden.