94% van ontvangster onthoudt product en merk!
Maar liefst 94% van de ontvangers van een relatiegeschenk vergeet het merk en product niet. Zelfs niet na zes maanden! Zo blijkt althans uit recent en onafhankelijk onderzoek. Hierdoor zullen de ontvangers van de relatiegeschenken bij hun zoektocht naar een nieuw product eerder u raadplegen dan de concurrent.
Het onderzoek werd uitgevoerd door British Promotional Merchandise Association (BMPA). Deze Britse organisatie is al meer dan veertig jaar actief in de relatiegeschenkenbranche. Een andere opvallende uitkomst van het onderzoek was dat de helft van de ondervraagden aangaf heel graag vaker een relatiegeschenk te willen ontvangen! Dat betekent dat the COW Company het nog druk zal krijgen.
Er is vrijwel geen ondervraagde die het aanschaffen van relatiegeschenken ziet als geldverspilling. Dit is uiteraard geen wonder. Eerdere onderzoeken wezen al uit dat relatiegeschenken meer indruk maken dan een televisie- of radioreclame. Wellicht dat het uitwisselen van relatiegeschenken tussen bedrijven onderling daarom zo populair is.
Kortom, een relatiegeschenk is het ideale vergeet-me-nietje voor ieder bedrijf! Wilt u ook een gepersonaliseerd en uniek relatiegeschenk weggeven? Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.